Mateřská škola Na Sychrově
Mimořádná pravidla pro pobyt dětí v mateřské škole od 1.9.2020Smile

Dítě přichází do budovy MŠ v doprovodu jedné dospělé osoby, která  uvnitř budovy bude vybavena rouškou.

Příchod dětí do 8,30 hodin, odchod „po obědě“ 12,30 – 13 hodin, po odpočinku 15 -17 hodin. Veškeré aktivity a péče o děti budou vykonávány v neměnných skupinách a se stálým pedagogickým i provozním personálem, aby byla zajištěna dostatečná ochrana před COVID 19. Pohyb doprovázejících osob dětí v budově školy bude omezen na minimum.

  • Děti se od převzetí do předání zpět zákonným zástupcům mohou pohybovat v MŠ bez roušky - každé dítě bude mít v šatně uložené dvě podepsané roušky pro případ nutné izolace
  • Učitelka je oprávněna nepřevzít dítě, které jeví příznaky respiračního onemocnění nebo má zvýšenou teplotu. V tomto případě předá k vyplnění lékařem „doložení zdravotní způsobilosti dítěte“.
  • Pokud se u dítěte v průběhu pobytu v MŠ objeví kašel, rýma nebo jiné známky infekčního onemocnění, jsou rodiče povinni si dítě ihned vyzvednout. Dítě bude umístěno do vyzvednutí rodičem nebo jinou pověřenou osobou v ředitelně školy, dozor zajistí pedagogický personál. Nebudeme brát na zřetel tvrzení rodičů o alergické rýmě nebo kašli. Po návratu do MŠ bude škola vyžadovat potvrzení od lékaře, že je dítě zdravé a může do kolektivu.
  • Do MŠ dítě nebude nosit žádné hračky ani na spaní  / máme pro děti připravené školkové kamarády/
  • Zaměstnanci a děti jsou povinni řídit se aktuálními obecně platnými opatřeními, která jsou aplikována v případě infekční nákazy a zároveň se musí řídit aktuálně platnými doporučeními orgánu veřejného zdraví pro zabezpečení prevence proti nákaze koronavirem SARS-CoV-2. 
______________________________________________________________________________________

Čtyřtřídní, nově zrekonstuovaná komunitní mateřská škola má kapacitu 112 dětí. Strategickým plánem školy je podpora pozitivního chování dětí a rozvoj emoční inteligence. Vycházíme z kladných emočních vztahů v rodině a snažíme se společně s rodiči využít tuto nejdůležitější dobu vývoje dítěte, kdy zkušenosti a návyky z mateřské školy si děti  s sebou ponesou celý další život. Děti s vyvinutou emoční inteligencí bývají úspěšnější ve škole, mají vyšší sebehodnocení, víru ve vlastní schopnosti, lepší pocit celkové pohody. Snažíme se podporovat neformální vztahy s rodiči, být partnery ve společném výchovném působení a individuálně volit tu nejvhodnější metodu pro každé dítě.

        Pedagogové směřují děti k rozpoznávání svých pocitů, k jejich ovládání, učí je nebát se překážek a podporují jejich optimistické myšlení. Díky pozitivním emocím vytváří prostředí otevřenosti k citům, k chápání pojmů jako sympatie, soucit, přátelství. Celý kolektiv školy pomáhá pozitivním hodnocením konkrétních činností  pěstovat u dětí sebedůvěru, chuť k objevování, ke tvořivosti, k navazování vztahů , ke schopnosti zhodnotit se, ocenit své jednání.
 
          Komunitní plán v sobě zahrnuje akce a projekty, které vznikají z podnětu dětí, rodičů, pedagogů i partnerů školy :

vítání nového školního roku, podzimní tvoření, uspávání ježků s lampionovým průvodem ,  vánoční setkání, velikonoční dílna, oslava dne rodiny, pasování školáků doplňují ekologické pořady, divadelní představení, pohádkové spaní v MŠ, kondiční cvičení pro maminky. 
Většina dalších akcí a výletů je plánována podle aktuálních potřeb a přání jednotlivých tříd.  

https://www.facebook.com/MAPvzdelavaniPraha10/